tisdag 26 maj 2015

På väg ....


.... till jobbet passerar jag hagen i Särdal där flera små lamma brääääker och har sig.
Ååå, så fina dom är!

Så jag hoppar av cykeln och tar några bilder och sen iväg till affären.

Tisdag är det stressigaste arbetspasset, men ikväll går det bra.
Tidningar och allt annat hinns med som det är tänkt .., jag löser av Ellinor i charken när hon har fikarast .., glömmer bort min egen .., och när klockan är 20:23 cyklar jag hemåt. Arton minuter senare är jag hemma och två gånger under cykelturen kollar jag tiden .., och tänker - leende - att nu håller jag på att bli som pv som hela tiden noterar hur lång tid det tar till och från jobbet.

Det här med cyklandet är underbart!
Och jag har mindre ont i mina knän .., för även om man har god hjälp av batteriet, så måste man ju trampa och i uppfärsbackarna får man ta i lite.

Nu mot sängen!

1 kommentar:

Ruta Ett sa...

Cykla är underbart!