måndag 12 oktober 2015

Det bästa - fler vinster -!

Först var det Nelly och all oro för henne och sen pv med sitt flimmer, ja, det där med dragning i lotteriet, det försvann all världens väg!

Men  nu .., om inget oförutsett händer, så på torsdag ska vi väl få till det?
Då slutar pv tidigt, det är ännu ljust ute när han kommer hem och jag är fri.
Då ..., ska det bli av!


Förstapriset är ju boken som Anne i Mantorp står för, författad av Thomas Bodström.

Men eftersom det dragit ut så på tiden, ja, då öser vi på med mera.


Ett kortspel i form av frågor om Sverige - det är också från Anne i Mantorp -!
Det där skulle jag gärna vilja vinna, kan jag säga.


Slutligen en reflex som säljs till förmån för "Min stora Dag"-projektet, inhandlad på Fotografiska museet i Stockholm och den kommer från någon i det där gula huset på kullen.

Vilka är då med?

Jo, det är ...


Ulrika som åkt rally och därmed susat raka spåret till - om inte sjunde - så tionde himlen!


Barbro i Uppsala skriver så här:
"Det bästa för mig denna vecka är beslutet om förtidspension 25%!!
Nu slipper jag allt tjafs med Försäkringskassan .Min Reumatolog tyckte jag skulle ha 50% men det ville jag inte .Provar så här så får vi se hur det går. Ledig onsdag ,alldeles perfekt för att orka resten av veckan.
Kram Basban"



Och så här skriver den STORARTADE madamen i Göteborg: 
"Jahaja, nu blir det i sista minuten, men vill man vara med så gäller det att skicka in före dead line.

Mitt bästa den här veckan var nog att jag fått stickat flera stycken halskragar i många färger till butiken! Äntligen! Garnet har legat och glott på mig i månader, men nu har jag minsann fått fart på stickorna.

Här ses den i ljuslila (färgen stämmer bäst på den lilla bilden), men de finns också i mörklila, cerise, olivgrönt, svart, benvitt, brunt och tegelfärgat. Alla är i mjukaste Milanogarn, som är 80% alpackaull och 20% fårull.

Det sticks inte ett endaste dugg och värmer fantastiskt gott även i Göteborgsblåsten! Alla har fina pärlemoknappar och ska säljas i butiken!"

Friherrinnan, hon tog bilen och åkte österut för att fira sin systerson som fyllde 40 år.
Lägg därtill att hon agerade såväl kokerska som bagerska.
"Jag var även på Skördefest på Öland Jättemysikt att gå bland alla marschaller o pumpor i mörkret. Vi åt  Kroppkakor med gräddmjölk o lingon .Mums."

Foto: Eva

Eva i Tyresö skrev så här:
Haverdal är bäst denna vecka!!! Det är så vackert så man är tacksam att man har ögon !!


Mitt eget bästa .., jo, men det är ändå att lilla Nelly verkar bli helt återställd. 
Så här såg det ut i helgen när hon och den hjärtflimrande pv delade säng en trappa upp.


Och redan den 4:e oktober skickade Barbro i Uppsala det bästa .., men det dröjde ju med dragningen, så hon har med två bidrag och det är ju bara trevligt.
Så här skrev hon: 
"Gjort höst på landet.Tycker trots allt att det är rätt mysigt med hösten. Man får tända ljus och elda på i kaminen."
Fler som vill vara med och dela med sig av lite glädje?
Ni är så välkomna med bidrag! 
Som vanligt .. bara mejla glädjen till bisse151@gmail.com och så lägger jag in det sen.

Inga kommentarer: