måndag 12 oktober 2015

Husmodern nr 23, 1935


Jo, men jag formligen älskar att på loppis eller på andra ställen hitta såna här gamla tidningar!
Att på ett bord upptäcka Husmodern från 1935, är ju som bingo!
På omslaget syns kronprinsessan Ingrid (faster till vår nuvarande kung, om någon inte visste det) då hon som nygift återvänder till Köpenhamn tillsammans med dåvarande kronprinsen Fredrik.


Vi är nog några bloggerskor som kommer ihåg nylonstrumpor som fästes med en slags "snodd".
Och jag minns mammas lycka över strumpbyxornas intåg i kvinnovärlden!



Och vill man få en extra mjuk rygg (min är förvisso mjuk, men ...), så finns här rörelser avsedda för det ändamålet.

Håll till godo!

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Hm. Jag tror jag skippar de ryggövningarna. :-D Min rygg gick väl rakt av om jag försökte det där. :-D

Elisabet. sa...

Ulrika: nej, var rädd om din rygg, det du kan ha den till!