måndag 26 oktober 2015

Mitt eget bästa ..... 
(Dragning nu på torsdag ...).

Em hjälper Guy med disken ..., eller maten.


Jo, men det vet jag vad det är; den glädjen och tacksamheten handlar om den unge mannen som vi i början kallade för Em, men som heter Winai.

Det var han som hjälpte Guy (då i Thailand) när han kasat omkull med sin motorcykel och skadat sitt knä och Guy berättade om den här då unge pojkens tillvaro och så tog allt sin början.

Så här såg det ut hemma hos Em.

Jag frågade om någon kunde tänka sig att vara med och stötta honom, så där så han kunde få en riktig utbildning? Jodå, det blev ett gäng som hakade på och det har verkligen varit så innerligt roligt att få vara med om detta!

Utanför verkstadsskolan .., nu är han snart bilmekaniker.

För någon vecka sedan skickade jag den näst sista överföringen med pengar till Winai.
I januari går den allra sista omgången iväg.

Tänk, att vi har klarat det!!
Tänk, att ni vågade hoppa på tåget!!
 Det handlar min glädje om.


1 kommentar:

Ruta Ett sa...

Visst känns det riktigt bra att kunna hjälpa någon på det viset! Jag har ju mina två fadderbarn, som jag får rapporter om regelbundet.