lördag 21 november 2015

Idag är det Ett foto i timmen ....

Och det kommer att bli en dag när jag samlar ihop bilder och gör det klart i morgon, när vi kommer hem igen. Andra som är med på mer vanligt vis, hittar man här.


Halv nio ..., då sitter pv med ett icke-flimrande-hjärta och läser Dagens Nyheter.
Vi pratar om partiledare, om passion och utstrålning och vi är tämligen överens om att det är ont om den där utstrålningen numera.


Vid halv tio är jag färdig med paketinslagningen ...

Ja, kära vänner .., det blev inget av med fotograferandet .., ty mörkret föll och att bara ta bilder genom bilrutan kändes dumt ,-)
Funderade på att mejla Micke och be att han tog bort mig från Efit-sidan igår, men det glömde jag bort.

Förlåt!

Men jag kan ju klämma in dom bilder jag tog i alla fall ....


Vid 12.00-tiden hade vi kommit till Odarslöv utanför Lund.
Där bor pv:s lillebror, han trummisen.
Det blir kaffe och lite fika och en något deppig lillebror ritar och beskriver trasslet med vattnet .., det blir nåt slags baksug från åkrarna och nu står man utan färskvatten.


Vid 13.00-tiden är vi fortfarande hos pv:s lillebror.
Där finns två hundar; Obelix som är tolv år (bilden) och Frida, en labrador som är 13 år!
Harry, han tycker såå mycket om dom här hundarna, men vet också att det är Obelix som bestämmer.
Men oj, oj, så dom leker ute på lägdan!


Vid 14.00-tiden ., då tar vi sikte på Södra Sandby för att sedan hitta rätt till Västerstad där min syster bor .., ja, hon bor inte där heller, men postadressen är den. Plötsligt, innan vi ska svänga av, upptäcker vi en byggnad som vi inte sett tidigare! Elite Hotell, tydligen.
Om jag tycker att det är snyggt?
Nej, inte särskilt.

  
Vid 15.00-tiden sitter vi i min systers hus ute på landet, sju kilometer söder om Hörby.
Där är även hennes dotter Rita och hennes dotter Nathalie - det är henne ni ser här på bilden -.
Nathalie är längst av oss alla .., hon har även det längsta håret och alldeles naturell färg är det.
Det finns inte ord för hur mycket jag tycker om den tösen!
Kreativ, konstnärlig och en som aldrig framhäver sig själv.
Stor djurvän, dessutom.

Vid 16.00-tiden då sitter vi i soffan och pratar och när klockan närmade sig 18.00, då var det dags att slå sig ned i matsalen. Då vankades det stekt gås. Jag kan säga att nånting godare än detta .., det är svårt att finna!
Dom röda Reimyreglasen fanns i vårt barndomshem, liksom tallrikarna.


Vid 19.00-tiden har vi ätit färdigt och sträääcker ut i den stora, underbara hörnsoffan som varit med i många år och som jag bara älskar.
En viss pensionatsvärd är högt beundrad av dalmatinern Tara och så ligger ju Harry nära husse.
Nelly, hon bara funderar på om där ska bli några rester av gåsen ....


Vid 20.00-tiden och många timmar senare har vi roligt åt ovan nämnde pensionatvärds något försenade sextioårspresent. Han har blivit Lord Thomas Göransson!
Just det, det är inte kattskit må jag säga och den tidigare matteläraren tycker sig nu ska bli bemött med lite mer  r e s p e k t, ja, han påstår att han nu förstår hur dom har det på Downtown Abbey och kanske tilldelas jag rollen som någon slags butler eller husa.
Vi får se tiden an.
Och nu måste vi ju bara åka till Skottland!

Ja, sen satt vi mest och hade det trivsamt.
Och det var för mörkt för att ta bilder och jag glömde väl bort det också.

Ett hattifnattigt Efit för min del.
Tack till den som tittade in!




8 kommentarer:

Ulrika sa...

Jaaaa kul att du är med!

Hälsa o krama om Pv från mig. <3

Eva i Tyresö sa...

Kram till pv! Tur att han är hemma igen nu. PUH

Majsan sa...

Tittar inom och ser hur Din dag är så här långt :)

Ariella sa...

Hej
Kikar in på din EFIT dag

Anni sa...

Undrar hur det gick med din dag?

Elisabet. sa...

Anni, Ariella, Majsan, Eva i Tyresö och Ulrika: det gick inte alls!

Paula i pörtet sa...

Vilken trevlig tillställning du var på, o gissa om jag är avis på gåsen! Ankbröst är det närmaste jag har kommit till att äta gås...skulle även gilla att få smaka svartsoppa, få se om man hinner det under detta livet. Tack för titten på din dag, ha en fin vecka

Kattis sa...

Vilket vackert hår!