söndag 29 november 2015

Inspirerad av två damer i Närke ...

... som diskuterar eller vittnar om musik som får dem att tokdansa, rannsakar jag mig själv.

Nån tokdanserska är jag sannerligen inte; därtill är jag på tok för blyg, men om det finns nån musik som gör att jag absolut inte kan hålla mig på mattan .., musik som gör mig så rasande lycklig, så där så jag omöjligen kan låta bli att smajla .., ja, då är det den här låten.
(Den ska spelas på höööög volym!)

Hyde Park .., innan konserten börjat. Anna har köpt nya behåar och visar sin storasyster.

Bäst av allt var den i Hyde Park, september 2014 och last night of the Proms.
Maria var kvar tillsammans med pv och jag själv .., snett framför oss stod ett par i femtiårsåldern och mannen dansade och sjöng med hela tiden - bland annat till just den där låten - och efteråt gick Maria fram och tackade honom med en varm kram .., ja, för att han gjorde oss så glada med sin glädje!

Och du ...?
Vilken musik blir du alldeles sprillig av?

5 kommentarer:

Ulrika sa...

Den här (man måste titta på videon, för den är halva grejen!):

https://www.youtube.com/watch?v=y6Sxv-sUYtM

Den här (här kan man med fördel skippa att titta på videon, haha):

https://www.youtube.com/watch?v=XWsvzko1fkY

Det finns fler, men de här två låtarna är såna som gör mig tokfnattglad varenda gång jag hör dem. :-)

Elisabet. sa...

Ulrika: håller med om båda två :)

Evas blogg sa...

Det är så olika utifrån humör. Dire Straits och Bruce funkar alltid.

Anna-Lena sa...

Den låt som jag absolut inte kan vara still när jag hör är denna
https://www.youtube.com/watch?v=uq-gYOrU8bA

Den är en alldeles utmärkt städlåt. Ja, hela den skivan förresten.

Elisabet. sa...

Eva på Frösön: ser man på ..., du är nog lite rockigare än jag själv ,-)

Anna-Lena i Tumba: en bekanting; jag hade LP:n med en inspelning live från Central Park i NY .., underbar!