onsdag 6 januari 2016

Det bästa - årets första - ...


Den här gången blir det ett riktigt värmlandslotteri!
Först dom fina konstkorten som Turtlan skickat.
Underbara är dom!


Och så igår kom med posten ett litet paket med för mig obekant handstil.
Jo, men det visade sig vara min namne i Torsby (eller lite utanför), hon är gift eller sambo med min barndoms lekkamrat Eilert (som i ett mejl påminde mig om att vi faktiskt gifte oss någon gång på 60-talet, jag var väl kanske sex, sju år då ...) och denna Elisabeth hade råkat läsa min blogg och så gav det ena det andra. Helt sanslöst!

Om ni läser brevet (ni som har lite större skärm kanske ser ..?), så i den fina burken finns ringblomssalva, made by denna Elisabeth.

Förutom till allt annat, kan den här salvan användas som borttagningsmedel av make up. Det ni.

En innehållsförteckning finns med också.


Ett vackert bokmärke följde också med ..., man skulle kunna tro att det är mian i Falköping som varit framme med kameran, men så är det nog inte.

Men bokmärket får bli vinst i nästa omgång.

Nu säger jag  s t o r t   tack till såväl madame Turtlan/Annica i Karlstad som Elisabeth utanför Torsby!  Vilka änglar ni är!

Vill ni vara med?
Mejla då glädjen till bisse151@gmail.com.

Idag är det den sjätte januari .., onsdag .., då säger vi att det blir dragning nästan torsdag.


4 kommentarer:

bella sa...

vilken fin och oväntad present. då blir man glad in i själen.
och tack för berättelsen och fina bilder från er utflykt. nästan så jag var med. och frös gjorde jag.

Elisabet. sa...

bella: ja, verkligen oväntat var det och så glad man blir! Du är mer än välkommen att vara med i glasbyttan där lotterna ligger!

Ruta Ett sa...

Vilket fint bidrag med ringblomsalva! Jag ska verkligen vara med den här veckan (också), även om jag känner att det verkligen inte är min tur att vinna! :-)

Elisabet. sa...

Ruta Ett: du vinner ofta för att du är med ofta! Så enkelt är det och så härligt är det. Jag är sååå glad för att du delar med dig! På alla sätt och vis.