torsdag 25 februari 2016

Tre dagar kvar ...


Det är inte bara pensionatsvärden som hamnar i nån slags vasaloppsbubbla, där är vi nu hela familjen, men av olika orsaker. Jag skriver listor och prickar av .., pensionatsvärden letar "valla-väck-burken" och kämpar med takboxen.
Och det hängs upp tvätt ., bilen dammsugs och torkas av (är t.om tvättad av husets herre!)  och jag hittar ett vegan-recept och tänker att det blir bra det på söndagkväll.

Solen, som var så generös igår, är förstås lika givmild idag, men molnen skymmer.
Och om en timme kommer friherrinnan hit med hemgjord ärtsoppa - och så blir det plättar/pannkakor till efterrätt -.
Nej, jag har aldrig någonsin hållit mig till vissa ärtsoppedagar och har aldrig gjort egen ärtsoppa heller, så det blir intressant att se hur detta blir.

Nu ska jag ut och strö glödhett chilipulver i bagageluckans hjulhus.
Inte en enda mus ska få göra oss sällskap längs vägen till Dalarna!

Och visst är äggkoppen underbar!
Inhandlad i Antikhuset lite norr om Ängelholm.

4 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

... och PVs bror Tommy flåsar omkring här i jämtlandsskogarna utanför husknuten (nästan iaf, bara några km härifrån) så i år får PV en tuff utmaning.
Varning utfärdas. Tommy är på G...!!!!

Dinah sa...

Ärtsoppa är ju supergott och jag skulle kunna äta det varje torsdag. Särskilt hemlagad.
Ta med dig burken med chili till Dalarna och strö på det där så stannar mössen där uppe, så slipper du kanske 1000 möss eller vad de nu brukar reproducera sig i.

Evas blogg sa...

Har ni fortfarande möss i bilen?! Blir ni en vecka i Sälen? Varmt lycka till önskar jag pv.

Bert Bodin sa...

Nu tycker jag att du är lite ogin mot reslystna möss.