fredag 2 juni 2017

Tiden går ...


Min allra bästa vän i Malå, Agnetha, hon som tillsammans med sin man tittade in hos oss nästan varje kväll - bara en tvärtitt, vi satt vid köksbordet och småpratade - och som alltid var sååå vänlig där hon satt bakom disken på Sparbanken .., hon som har världens härligaste skratt (lite hest) och som är rättfram och rolig och har massor med självdistans, hon fyller år idag. Sextiofem.

Vi har rest utomlands tillsammans .., vi satt ofta intill varandra när det var personalfester (hennes dåvarande man var min arbetskamrat) och jag minns att hon var ett stort fan av en amerikansk skådespelare som jag just nu inte kommer ihåg namnet på, men det var då rent hopplöst!
Jo, nu kom jag på det: Kevin Costner!



Men nu är den tidigare bankkassörskan - sedemera läkarsekreteraren - pensionär.

Visst är det förunderligt, det här att man kan pratas vid kanske en gång per år, men att pratet flyter på hur enkelt som helst! Kanske beror det på att man har samma humor? Jo, det tror jag.

Efter samtalet (höfter, fönstertittarsjuka, knän, flitiga grannar, känslan av att tiden hastar) sitter jag och ler för mig själv.

Grattis igen du fina, rara, goa Agnetha!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Elisabeth, FB världen är märklig, ser att min bror Göran är vän med din Agneta, som tar pension nu.
Kram från Lena i Gävle

Elisabet. sa...

Lena i Gävle: pratade nyss med henne och berättade om dina rader! Heter din bror Svahn i efternamn?

Anonym sa...

Tack snälla Elisabet! / kram Agnetha

Anonym sa...

Nej, han heter Furberg arbetar på Skeå- lasarett!/ Lena i Gävle