fredag 6 april 2018

Mitt eget bästa ....


Ibland kan det ju tyckas som all glädjen bara tackar för sig, men så, när man tänker efter, så kommer man faktiskt på en hel del som gjort hjärtat extra varmt.

Att t.ex. få ett riktigt brev från Lill-Karin i Tyresö som en dag hälsade på här i huset, tillsammans med mormor och morfar och så Karins mamma Maja.
Glädje!


Och påskafton med ett av tre barn på halländsk visit (och träning) och rar bonusdotter med äkta make och liten krabat i mammans mage.
Det blev en fin kväll med mycket prat och glädje.
(Och AP som lyckligt berättade att hon hoppat häck - hela 40 cm högt -!


Att få nån slags struktur i tillvaron är viktigt för mig.
Den strukturen kan bestå av inhandlade krokar som nu får stegarna på plats.
U n d e r b a r t!
Att garaget röjdes rätt rejält blev också till glädje.
Tack pv!


I flera veckor har min rödvitrandiga syster varit jättedålig och även hennes barnbarn Nathalie.
Jag har varit rejält orolig; det är inte ofta min syster låter så däckad, men så har det varit.
Äntligen går det åt rätt håll!


Och idag kom solen.


Jag har räfsat och räfsat och fyllt två plastsäckar.
Under körsbärsträdet börjar det grönska.


Och vi har druckit kaffe och fikat tillsammans med friherrinnan och Anne-Marie från Ställdalen.
Koppen med hjärtan; den jag fick av äldsta dottern, gör mig  a l l t i d  glad.
Och fatet - ett av sex - var en present inköpt för flera år sedan av min systerdotter Rita när hon besökte Oxford.
Fem asietter är ännu hela.
Jag älskar dem!


Alla prunkande påskliljor och tulpaner gjorde mig närapå salig! 


Att sigge nilsson har blivit så kelig och go, det gör mig inte bara glad, utan rent av lycklig!
Idag har han legat i uterummet .., sen en stund i växthuset (på jorden) och sist av allt i ena trädgårdsstolen.
Lille sigge .., det tog lång tid för dig att slappna av, men det gör inget .., det är viktigt att man får vara sig själv.

Men sen var det annat också:

  •  att lillkillen August som i affären kom springande och gav mig en kram, det var lycka! 
  • eller att mannen  som hämtade ut ett rek berättade att kuvertet innehöll konsertbiljetter till Status Quo .., en konsert i maj - i närheten av Flensburg i Tyskland -  och detta blir mannens 31:a konsert med samma grupp! Helt otroligt!  
Ja, där ser man!
Så mycket glädje tillvaron rymmer.

Tack livet.



2 kommentarer:

WalkaboutSweden sa...

Så fint att läsa...att du hittade små glädjeämnen.


Barbro

gunnar i vaplan sa...

Härligt och häftigt att du skriver på din bloggsida. Den läses varje dag av mig i alla fall.