torsdag 31 maj 2018

värmeslag i landet Halland ...

Åker och köper bröd i Slöinge.
På väg tillbaka blir jag så darrrrrrig så jag får stanna bilen och vila en stund.
Känns som kräkanfall.

Svänger förbi friherrinnan med ett danskt rågbröd och så hem igen.
Ligger på soffan.
Dricker vatten i mängder.
Tittar på morgon-tv och tänker att Ted Vigren, ja, han är nog den bäste av dem alla.
Tänk, om han finge vara ordinarie i Morgonstudion!
Och eminente utrikeskorrespondenten Lars Moberg går i pension.
Tack herr Moberg för alla reportage du skickat hem via rymden!

Harry vid mina fötter.
Har på mig en ljusblå älsklingsskjorta och vita gammaldags bomullstrosor.
Inget mera.
Behån hänger ute och fladdrar i vinden.
Att ha behå i den här värmen är som att ha ett våtvarmt omslag.

En vattenflaska på bordet.
Fåglar kvittrar.
Räknar till sju flugor som surrar omkring.
På bordet ligger flugsmällan.
Snart ska det bara vara tre flugor kvar.

Får sms från jobbet.
Kan jag arbeta mellan två och sex?
Å, arma stackare! Nu är nog nån sjuk igen.
För andra - kanske tredje gången - i mitt yrkesliv tackar jag nej.

Duschar sen i iskallt vatten.



1 kommentar:

Anonym sa...

I den här värmen är det bra att ta vätskeersättning! Jag brukar dricka ett glas på morgonen nui hettan. Hjälper faktiskt. ellem