fredag 1 juni 2018

Olika gardinlängder ...

Enligt gängse normer ska man förstås ha gardiner i samma längd.
I alla fall i samma fönster.

Det har inte vi.
Inte överallt i alla fall.

Helt ärligt avskyr jag att fålla upp gardiner; att mäta så dom blir exakt lika långa och egentligen gör det mig inte så värst mycket att den högra spetsgardinen är 2 dm längre än den vänstra.

Hur kan det komma sig?
Att man inte bryr sig, menar jag.

Ja, hur kan det bli så?
Jag tycker liksom inte att det är så himla viktigt.

Men nu kommer som sagt min syster.
Och symaskinen (den för inte så länge sedan inköpta) står några meter bort.

Kanske ändå.

(Men nu kom jag plötsligt ihåg! Dom här gardinerna fick vi av friherrinnan och dom hade suttit i olika fönster, det var därför dom var olika långa och vi har inte brytt oss om att ....).

8 kommentarer:

Rexxie sa...

Om din syster har synpunkter på gardinlängderna kan väl hon fålla upp dem! :-)

Elisabet. sa...

Rexxie: hon är jättesnäll och bryr sig inte, men JAG bryr mig när andra kommer. Inte när vi är ensamma ,-) Hon var den som sa till mamma och pappa att "låt henne var som hon vill!"

Rexxie sa...

Jag vet hur det är!

Ruta Ett sa...

Det finns ju vlieselinband som man stryker upp fållar med. Superenkelt och du slipper sy, fast du får förstås ta fram strykjärnet i värmen!

För mig skulle det vara helt otänkbart med olika längder på gardinerna - men det är ju jag det!

Cecilia N sa...

Gardiner?
Jag har bara tyg som insynsskydd på toa och i duschrum. Ja, och så rullgardin i sovrummet, också mot insyn.
Jag har inga problem med att istället ha olika stora krukväxter i fönstren (och på fler ställen).

Anonym sa...

Nä herregud, det KVITTAR ju.

Här är det likadant. Lite hipp som happ.
Ett tag hittade jag bara 3 av 4 längder så då fick det bli så, det gick alldeles utmärkt det med.

Inte värt att lägga energi på och definitivt inte i den här värmen!!

Kram

/Ulrika

Steel City Anna sa...

Jag skulle absolut bli tokig och tänka på det hela tiden :)

gunnar i vaplan sa...

När ljuset återvänder efter vinterns mörker åker gardinerna ner. Inga gardiner under sommaren.