tisdag 10 juli 2018

Vi tänkte oss ett bord ...


Det var tanken det.
Ett mindre bord än det vi har till det inglasade uterummet, alltså.
Så vi körde först till Kretsloppan .., där jag föll pladask för en vacker (och somrig) duk för fyrtio kronor.


Sex ljuvliga koppar med fat (Thomas ivory, Bavaria) fick också följa med hem.
"Men var ska vi ha dem ...?" undrade pv.
Jag sa att det löser sig.


Vi testade att dricka ur dem hos friherrinnan som bjöd på kaffe.
Jo, jättefina, men man får räkna med påtår. Dom är inte pyttepyttesmå, men inte stora heller.


Därefter bar det av till Erikshjälpen som öppnade klockan tolv.
Lång kö redan kvarten innan och närapå trängsel för att komma in genom den gyllene porten.
Något bord hittade vi inte där heller, däremot ett tryck av Isaac Grünewald (300:-) och alla inköp var - som vanligt - mina.

En salladsskål i glas fick också göra oss sällskap .., den ska vi ha i båten så slipper vi använda oss av dom i mina ögon så urrista (men väldigt praktiska) plastbyttorna  (gäller bara att få den stadigt på plats så den inte går sönder ., skålen, alltså).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fina koppar! Jag föll för så fina tallrikar på en loppis, djupa, flata, assietter och lite mindre tallrikar. Sammanlagt 42 st för 150 kr. Tänkte att de passar precis till sommarstugan. Jag fick precis samma reaktion: var ska vi ha dem? Mitt svar blev lika som ditt: det ordnar sej! Och de gamla tallrikarna som jag haft hur länge som helst och är jätteledsen på, dem tänker jag lämna till samma loppis. Det var bara ett aber, det är guldkant på dem, så de sprakar i mikron. Men då kan man ju använda en skål av nåt slag! ellem

Elisabet. sa...

ellem: vi har tusen asietter snart; alla så där småblommiga och gulliga och pv bara suckar .., men nu hade jag ju tur, nu var det inte en enda asiett, bara koppar och fat :)