tisdag 22 januari 2019

Fem timmar kanske ...

Det har blivit ont om sömn den senaste tiden.
Jag är pigg på kvällarna, men måttligt alert när väckaren har ringt vid halv sex, kvart i sex.
På jobbet vill jag vara helst tjugo minuter innan arbetstiden börjar.
Minst.
Ingen stress för mig, tack.

Kom hem idag .., eldade länge, såväl i vedpannan som i kaminen.
Med jämna mellanrum gick jag och lade på mera ved .., halvslumrade ., lade på mera ved.
Elementen blev varma.
Sigge låg på fönsterbrädan.

Ikväll en dokumentär på SVT om Margot Wallström.
Nåt så oerhört intressant!
Vilket arbete.
Vilka resor!
När hon återvänder till Sverige och småpratar med Stefan Löfven, kommer västerbottniskan fram i dialekten.
Intressant att få följa med bakom allt det viktiga.
Se den som skriver hennes tal.
Sekreteraren.
Sånt också.

I morgon är jag visst ledig och det känns bra.
Eller ledig.
Jag är ju pensionär!
Och i morgonkväll är det halvårskalas för lille Edvin.
Oj, vad tiden går.

4 kommentarer:

mossfolk sa...

Oj, redan ett halvår! Tiden går verkligen alldeles galet fort!

Bert Bodin sa...

Såg också Margotfilmen. Imponerande.

Turtlan sa...

Jag blev så berörd när hon reste sig upp och började gråta och att det fick vara med i filmen.
Sen fina sommarbilder från Hammarö där hon bor.
Att hon orkar flyga o fara så där? Starkt!

Elisabet. sa...

mossfolk: han är så stadig .., inte minns jag att mina barn satt stadigt för sig själva när dom var halvåret, men det är ju länge sedan så ...?

Bert och Turtlan: jag tror att jag ska se den igen; missade lite från början!
Verkligt intressant.