fredag 25 januari 2019

Dit flyttar jag inte ... 

Utdrag från morgonens mejl från min syster i Adelaide, Australien. 


Foto: Kelly Barnes

"Ja, inte är det kyligt här precis.  
Efter en vecka med temp på 34 - 39 grader så var det 42C i förrgår och i går morse när jag steg upp var det redan 36C.  
Vid lunchtid hade vi 47C och närmare city var det 50,3C, vilket var i varmaste laget även för mig. Det gick absolut inte att vara ute, för solen sken från en totalt molnfri himmel så det var minst 60-gradigt i solen.


Så jag tillbringade dagen sittande i soffan i vardagsrummet framför ACn och läste eller löste korsord.
I dag har vi som tur är fått litet respit. Det är bara 34C och någon hetta lär inte ska återkomma
förrän tidigast på måndag.  Jag har varit upp till affären och bunkrat upp så jag har så jag klarar mig
ett tag.
Annars är allt bra."

Här en länk om hettan i Adelaide.

3 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Huvva!

WalkaboutSweden sa...

Låter/verkar helt fasansfullt! Hemska tanke.

Anonym sa...

Men det ser härligt ut att hoppa i havet.

Christel