tisdag 9 juli 2019

Eftermiddag ...


Senaste nytt från metropolen Höganäs.
Jo, nu har fått besked att båten hämtas hem av den vänlige Mattias, men inte idag, utan i morgon.
Sen får väl pv fixa och dona bäst han kan och han tror sig själv om att kunna ordna det hela - nu gäller det dom här bultarna som har gått sönder - men det kräver att han plockar bort lite inredning och det har han tydligen börjat med.

Så blir det buss och tåg från Höganäs till Halmstad och buss sista biten till Steninge.

Det har regnat och varit solsken om vartannat.
Jag går som en vindpinad fjällbjörk i höststorm, men det kommer att räta till sig, det vet jag ju.

Nu lyssnar jag lite till Jonas Gardells Sommarprogram. Det handlar lite om frikyrkofamiljer och det känner jag väl till, om än enbart på mammas sida.

2 kommentarer:

Turtlan sa...

Ja nu lär väl PV uppfyllt kvoten Tålmodig med råge och extra allt! Beundrandsvärd!

En cykelsemester hade nog varit lugnare ;-)

Jag ligger efter i Sommarlyssnande men på samma gång så har jag det kvar. Nästa vecka kanske då drar vi till sjöss om vädret håller sig. Förhoppningsvis utan masthaveri ( troligen inte för vi har motorbåt)

Hälsa nu Seglaren välkommen hem!


Elisabet. sa...

Turtlan: ja, han har kört iväg till Höganäs nu och inväntar lastbilen. Samma som fraktade den till Skallkrokens hamn för två vårar sedan. Nåja, tänk vilken tur i oturen ändå! Hjälp, om masten brakat samman till havs och ingen riktigt bra fungerande motor! Nu tittar han på elmotorer. Vi får väl se.