fredag 12 juli 2019

Fredag ....

Planer kastas omkull.
Inget jobb för rara Linn i morgon.
Trist för henne, det är länge sedan hon frågade om jag kunde ta hennes pass.
Jag går omkring som vore jag 125 år, ja, kanske en så gammal människa går rakare i ryggen än jag själv?
Förvarnar om att extrapassen på måndag och tisdag måhända fryser inne.

Underbart väder.

Pv städar husvagnen, gör i ordning för den golfspelande mågen.
Harry har fått ett litet ben.

Får mejl från min australiensyster som hoppas att vi hinner ses igen innan hon återvänder down under. Ja, det vore trevligt. Hon är verkligen så himla trevlig!

Och jag blir så glad när hon vill ha det där fotografiet som jag en gång tog av min pappa.
Kanske var jag tretton, fjorton år.


"Hej Elisabet och tusen tack för fotot. Jag älskar detta foto av pappa, tycker han ser ut 
exakt som jag minns honom", skriver hon och jag blir så glad.

Ja, jag tycker också om det.
Vi har andra fotografier av honom, men då är han oftast så uppställd, ser så stram ut.
Här ser man glädjen och pappa var verkligen glad i livet.

För övrigt intet nytt.
Hittade morfinpiller från knäoperationen och efterföljande rehab, tog en tablett, började strax må i lla och kräktes efter ett par timmar. Rent omöjligt är det (men smärtan försvann temporärt). Nu tänker jag aldrig mera ta en sån. Fy, så hemskt!

Skänker en tanke åt äldsta dottern som har såna problem med sin höft.
Vilket elände det måste vara! Ständigt denna värk!




3 kommentarer:

WalkaboutSweden sa...

Värk borde förbjudas - så det så!!

Tänk att idag var vi i Botaniska trädgården i Göteborg och jag kunde promenera i 5.5 kilometer utan smärta.
Himmelriket!

För ett par år sedan såg jag ingen ände på eländet och misströstade verkligen.
Såg ett liv i rullstol längre fram...

Du förstår ju tacksamheten, den är enorm.

Elisabet. sa...

Walkaboutsweden: ja, helt ärligt kan jag säga att jag VERKLIGEN förstår glädjen! Det är som att ha fått ett nytt liv; eller kanske ett extraliv! Keep on walking!

Ulrika sa...

Tänk så olika människor reagerar på samma mediciner. Så himla typiskt att du inte tål dem, det är bra grejer.
Jag hoppas det blir bättre snart. <3
Har du en tens-apparat? Min är en livräddare, jag använder den till nacksmärtan och till ryggsmärtan. Jag har min på lån från regionen, helt gratis!