onsdag 7 augusti 2019

Nästan midnatt ...

Har nu tittat på femte säsongens första avsnitt av Line of  Duty, den bästa och hemskaste polisserie jag har skådat. Det är en serie som är upplagd på så vis att man aldrig kan vara säker att nånting är som det ser ut. Den man tror är okej, visar sig vara falsk.
Poliser som är brottsliga.
Infiltratörer inom kåren.

Jag missade det ordinarie avsnittet i måndags och har nu sett det hela på play.
Det är knappt att jag vågar gå och lägga mig.


Här är dom.
Vem kan man lita på, det kan man fråga sig.

Recension av det första avsnittet i den här omgången finns här.

6 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Knappt man vågar titta.

Och ikväll "Babylon Berlin". Suverän och läraktig.

Bert Bodin sa...

Fast jag menar "lärorik".

Elisabet. sa...

Bert Bodin: man skulle nog ha spolat tillbaka och tittat på det sista avsnittet av den fjärde säsongen, jag hade lite svårt att hänga med ett tag. Och jag tycker inte om att dom som jag haft som "hjältar" visar sig vara korrupta. Aja, baja. Babylon Berlin har jag missat (ja, inte missat att den gått), men finns kanske på play.

WalkaboutSweden sa...

Å hjälp, hur ska detta gå?!

Vi ska börja titta nu vilken dag som helst.

Seriemakarna har gjort det så otroligt bra, just det där att man inte VET hur det egentligen ligger till.

Lyckost oss! ;)

Cecilia i Houston sa...

Jag tycker serien har varit suverän så jag ser fram emot att se den nya säsongen!

Har du sett Happy Valley? Också en mycket bra polisserie, men annorlunda mot Line Of Duty. Sarah Lancashire som har en av huvudrollerna är fantastisk. James Norton (som annars kan ses i Grantchester) är en riktigt läskig kille här.

Babylon Berlin såg jag tidigare i år och tyckte den var väldigt bra, kan nog kvala in som årets bästa...

Elisabet. sa...

Walkaboutsweden: ja, det är just det ., att man aldrig kan känna sig säker! Och personporträtten är så bra! Huuuu....!

Cecilia N: Nej, Happy Valley har jag missat. SVT? Vi är så urbota gammaldags så vi har inte vare sig HBO eller Netflix.