torsdag 16 april 2020

Tisdag eller torsdag .....
(Morgonens mejl från min syster i Australien .., får mig att le).

"I dag har vårt fina sensommarväder försvunnit och regnet hänger i luften och det är
bara ca 19C. Sov jättedåligt i natt, det kliade på hela kroppen, en side-effect från
mitt shinglesvaccin och jag har ingen som helst energi så i dag tänker jag bara slappa
med en bok.

Det var meningen att jag skulle gå till både hygienist och tandläkare nästa vecka, men i
går ringde de och postponed det hela till i augusti, allt naturligtvis på grund av Coronan.  
Nu tar de bara emot akuta fall och inte gör det mig något - jag längtar ju inte precis till att
träffa dem.

Problemet med att leva i total isolering är att man helt tappar koll på vilken veckodag det är
och i dag måste jag faktiskt titta på kalendern och kom då på att det är torsdag.
Jag lutade nog mer mot tisdag.......

Kramar


Birgitta".

//Elisabet skriver: och som jag log åt hennes sista rader :)

2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Känner igen symptomen.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: hög igenkänning även här!