lördag 22 augusti 2020

Annorlunda ...

En tyst morgon.
I fyra morgnar har jag  i n t e  varit först ner från övervåningen, nej, när jag tassat ner för att - tror jag - inte väcka övriga, sitter då oftast lillkillen i soffan med sin mamma eller pappa.

Ibland hör jag små dompsteg mot parketten och anar då att någon redan har lämnat sängen. Då går jag själv ner.

Och idag, för övrigt?
Blåsigt.
Någon tur med båten blir det inte.
Pv väntar på offert från olika marinor/varv i Bohuslän, för att få kostnadsförslag inför bytet av båtdäcket.

Vi tittar också på ett program som heter "Storbritanniens charmigaste byar" med underbara Penelope Keith som ciceron. Hon är så charmig och jag kommer ofta på mig med att sitta och le mest hela tiden.
Och vilka byar!!
Det är som att vandra omkring i "Hem-till-gården-miljöer"!
(Emmerdale Farm .., någon som minns? Jag älskade den serien, då, i början när den sändas).


Slutligen .., stort GRATTIS till turtlan/Annica/hitochditochdatt som idag har födelsedag! Ser på sidan om stjärntecken att hon är född precis på gränsen mellan Lejonet och Jungfrun. Nja, jag tror nog att du är mer åt lejonethållet ,-)

9 kommentarer:

Turtlan sa...

Det har du så rätt i. Har alltid tyckt jag är ett Lejon ;-) Stämmer så mycket bättre.

Tackar tackar! Så fin tårta blir det inte här. Det blir en cheesecake med blåbär på toppen.

Kram kram från Stugan

Elisabet. sa...

Turtlan: se där! Då var jag rätt ute då ,-). (När det gällde stjärntecknet)

Bert Bodin sa...

Ser också den där serien. Verkligen kul, särskilt när man får återse byar jag själv besökt.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: ja, så var det gör oss när hon var i Skottland! Och vilka resetips man får! Dessutom verkar hon så trevlig.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: ja, så var det gör oss när hon var i Skottland! Och vilka resetips man får! Dessutom verkar hon så trevlig.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: ja, så var det gör oss när hon var i Skottland! Och vilka resetips man får! Dessutom verkar hon så trevlig.

Bert Bodin sa...

Guuu va'ru tjatar!

mossfolk sa...

Så himla mysigt med barbarnsbesök! Och så mysigt att få åka till farmor!
Under storebrors första två år räknade vi allt efter fem som morgon. Fast vi gick då rakt inte upp båda två då ;)

Elisabet. sa...

mossfolk: det gör inte dom heller - går upp båda två - dom turas om ,-)