måndag 21 september 2020

 Ny vecka ....


Lite mer vardag igen. 
Pv ska arbeta eftermiddag, men hade andra ärenden att uträtta innan det var dags att agera mattelärare, så han åkte iväg nu på morgonen.
Själv ringde jag Folktandvården i Söndrum och fick en tid till min havererade kindtand. Klockan 15.00 i morgon. 
Skulle det bli återbud från någon patient, skulle dom höra av sig och då kunde jag få komma. 
Hoppas inte. 

Bilderna i det här inlägget kommer från samma månad men för sju år sedan. 
Den här ovanför visar hälsningen som satt på jobbets anslagstavla. 
Anne-Maries getabock Ubbe hade insomnat på grund av "trumsjuka" och nu tackade han - via sin matte - för alla goda semleskalkar som han fått. 
Förmodligen hade han hört av sig från gethimlen.


Fler gamla bilder. 
Moster Gunvor, till exempel. 
Mormors första barn i sitt andra äktenskap. 
Konstnärlig på så många sätt var hon, denna härliga moster. 


Och här med morbror Joakim i mitten. 
Stugan låg nedanför mormors hus och jag tyckte alltid att det var så roligt att hälsa på där. 
Så mycket  v ä r m e och glädje. 
Så många djur.
Så mycket blommor! 
Och klippdockor överallt på köksbordet. 
Var moster Gunvor en sprallig kvinna, så var morbror Joakim en tystlåten och lugn herre.

Men nu är det andra tider. 
Måndag i september sju år senare och då har moster Gunvor och Joakim varit döda sedan länge. 


Walkaboutsweden är så bra på att visa upp sån här konst från Borås och då blir man ju inspirerad. För sju år sedan visade jag den här bilden .., och jag bara älskar den!
Kvinnan som gjort väggen så fin, heter Natalia Rak, hon är född 1986 och kommer från Polen. Jo, hon har även varit i Borås och visat upp sin konst. 
Här en länk till hennes verk.

Nu blir det halvtolvkaffe. 
Eller rent av lunch.

2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

"Halvtolvkaffe"???
Elvakaffe heter elvakaffe oavsett när det intas!
Bara så du vet.

🙃

mossfolk sa...

Haha, japp jag håller helt med Bert ;)

Och för övrigt är bilden med morbror Joakim i mitten precis en sådan där sorts bild som jag är så himla förtjust i. Ett fångat ögonblick. Men vad är det som hänger på linan på verandan?