fredag 16 juli 2021

Inte lurad, men ...


Harry är den första hund som varit i min närhet som INTE är matglad. Tvärtom. När vi ställt fram hans skål - så där "varsågod, här är frukost!" - står han minst två meter ifrån skålen och tittar misstänksamt på densamma .
Sen kanske det tar några minuter då han tycks överväga om det är värt besväret att närma sig frukosten/middagen, innan han äntligen tar sig an det serverade. 

Har vi enbart torrfoder, då låter han det vara. 
"Tack, men nejtack". 

Alltså blandar vi ut med lite blötfoder, som i det här fallet VOV med lammsmak, å, det tycker han om. Lammkött är ju dyrt, så jag tog mig en titt på innehållsförteckningen. 


Jaha, inte undra på att det smakar gott .., hela FYRA GRAM lamm ..., ja, men det förstår man ju hur det sätter sprätt på maten! 
Läser vidare .., mest är det spannmål och grönsaker och det vet man ju att hundar älskar sånt. Nej, lurad är jag inte .., men nog undrar jag hur mycket lamm det ska vara för att det på etiketten ska stå LAMM. Kanske att detta räcker?

1 kommentar:

WalkaboutSweden sa...

Jag läste om en produkt som finns att köpa om man vill fixa tacos m tillbehör.
Något som KALLAS för guacamole och som jag tror innehöll 0,5 % avokado eller kanske lite mer. Suck!

Så hundmaten klarar sig fint i konkurrensen. ;)