lördag 17 juli 2021

Kväller ...

En bra dag. 

Har löst korsord, sittandes under plommonträdet. I skuggan. 

Druckit kaffe. 

Tillbringat tre timmar på stranden. Badat och simmat i omgångar. Tittat på andra som kämpat med SUP-brädor och hela tiden dråsat i havet, alla utom en ung kvinna - kanske 30 år - som hur elegant som helst fixade att paddla iväg i redig fart. Hennes pojkvän, stor som ett hus (då menar jag inte tjock) tog sig inte en meter på samma bräda. 

En kvinna intill mig på stranden läste en bok eller knappade på sin mobil. 

Och en äldre herre några meter ifrån mig, somnade i sin solstol och sov med vidöppet gap. Jag tänkte att om en svala navigerat fel, hade den kunnat ta en flygtur i munnen. Lovade mig själv att hålla mig vaken på stranden. 

Ikväll har jag letat Sigge. 

Ropat och ropat där ute i nattmörkret. 

Nix. Ingen katt.

Inga kommentarer: