söndag 15 augusti 2021

Stiltje ...


... men inte vad gäller vinden. 

Det har varit friska vindar hela dagen och mina planer på ett dopp - här hos oss - den försvann all världens väg när jag väl kom ner till stranden. Såå mycket tång hade blåst iland och så pass mycket vågor att jag blev stående en stund och funderade. 
På vad?
Utströmmar. 
Nej, jag tar det i Skallkroken ikväll. 

Efter en tämligen energisk förmiddag (torkade alla golven på övervåningen, hängde ut tvätt som nu torkat .. fixade lunch till pv och mig själv - omelett med grönsaker), blev jag totalt däckad. T o t a l t. Tittade på orientering i Idre, men somnade av och till. 

Pv sprang ett par kilometer och var totalt slut på han också. Nu har vi slumrat på soffan, tillsammans med Harry. Jag undrar när orken fullt ut ska komma tillbaka?

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Nuhar jag scrollat och läst länge hos dig. Du skriver som vanligt så lustfyllt om vardagliga händelser. Det är så roligt att läsa.

Elisabet. sa...

Bloggblad: det händer sannerligen inte mycket i min tillvaro just nu .., är tacksam för bad och cykelturer och besöket i affären.