torsdag 31 mars 2022

      Kväller ....


Numera är pv så trött om kvällarna .., det blir ofta tidig sänggång. Å andra sidan lämnar han sängen vid femtiden om morgnarna .., det blir långa dagar och i eftermiddag hann han svänga förbi och handla till Hilda som är så vanvettigt förkyld och dålig. Är det inte Edvin, så är det Hilda. Stackars krakar!

Jag steker rårakor till middag. 
River potatis, morötter, palsternacka, kryddar rejält, lägger till två ägg, kokar broccoli till och steker fläsk .., det blir så gott så det är inte sant. Älskar rårakor!

Senare under kvällen tipsar jag pv om Anna-Lena Lauréns krönika från i förrgår, den som var så bra och fick en att förstå hur det kan vara att leva som korrespondent i Ryssland just nu. Älskar jag rårakor, så älskar jag även denna DN-skribent, hon .., Anna-Lena. 

Undrar just när man slutar att känna tacksamhet över att vara född i det här tidevarvet med internet? Så mycket man får ta del av! Så oändligt mycket man inte visste! 

En dag kvar hemma. 
På lördagmorgon tar jag tåget till Malmö, bor på hotell med AP (mellandottern) och går på treårskalas. 
Och bara en vecka kvar tills pv och jag själv ska gå ombord på planet till Berlin. 
Ja, det är gött att leva, så länge man får vara med.

Och precis nu plingade det till i min mobil. 
Aha ..!
Ett kvällsfönster från Portugal!
U n d e r b a r t!

2 kommentarer:

En vanlig man sa...

Jag läser din blogg, men ibland kommer jag inte på nån bra kommentar... men jag läser skall du veta. :-)

Elisabet. sa...

En vanlig man: och jag läser din kommentar och ler :) Tack.