torsdag 23 juni 2022

    Dagen innan ...

... midsommarafton - som kanske borde skrivas med stor bokstav - men det gjorde jag inte. Och så här såg det ut när vi hade tackat för oss och tagit sikte på E6:an norrut. Aldrig någonsin är väl himlen mer ostkupe-lik än i Skåne? Allra mest på Österlen, men även här i västra delen av landskapet.

Och här och där passerar vi enorma fält med vallmo - men just dom hann jag inte fånga -. 

På väg hem från min syster i Västerstad tog vi vägen över Abbekås när vi återvände till sonen med familj och där .., vid Beddingestrand, Mossby, Hörte och Böste och Smygehuk ..,  d ä r  vimlade det av vallmo!

Här kan man läsa om husen i Böste och det är bara sååååå intressant!

Nu är vi i alla fall hemma. 

Trötta. 

Och i skrivande stund kommer pv med en skål med jordgubbar. Inte illa. 

Dessutom egen skörd.

2 kommentarer:

Turtlan sa...

Har väl ett antal gånger sagt att i år ska vi verkligen åka någonstans vi inte ha varit. Men ändå så sitter jag här och tänker att åka till Skåne är ju alltid vackert, fint och trevligt….

Elisabet. sa...

Turtlan: det är likadant här. Sa till pv att i augusti, september får det bli en övernattning i Ystad. Var gång vi har varit i dom trakterna, känner jag mig vilsen när vi återvänder hit, hur fint det än är här.