måndag 1 augusti 2022

På fest ....


Och fest betyder fyraårskalas! 

Oj, så trevligt det var. Att kunna sitta ute i skuggan och äta mängder med olika sorters bär och glass och dricka kaffe (premiär för nya kaffebryggaren) och så detta att se glädjen när en nybliven fyraåring öppnar olika paket och blir glad för dem alla. 

Dagen därpå - som är idag - ska dom ta tåget till Jämtland och hälsa på släkten. Och inte bara släkten .., nej, där finns får och lamm och höns och säkert någon katt också!

På bilden sitter Hilda och studerar tiderna för de olika tågbytena. Halmstad - Nässjö. 

Nässjö - Stockholm. Stockholm - Sundsvall och så Sundsvall - Östersund. 

Harry var förstås också med och hade med sig present till jubilaren.






Och nu blir det så här tokigt igen att texten hamnar fel. 

Snart ger jag upp och säger tack och adjö.

Det är helt obegripligt. Igår fungerade det perfekt. Idag inte alls. 

Man kan bli tokig för mindre.











Platta paket är förstås inte det allra roligaste att få när man är en liten kille. 

Nåja. Det blev bra ändå. 

Ett ritblock ., en ihopfällbar mugg, samt pärlor och en pärlplatta.

Från mormor fick han bland annat en "radiostyrd" grävskopa, vilket utlöste stort jubel! 

Och morfar förärade gossen en cykel med stödhjul, men den fick han redan i onsdags. 







Finns det nånting roligare och mer spännande än fiskdamm, ja, när man har kalas`?

Och det var inte bara födelsedagsbarnet som fick fångst på kroken .., nej, jag fick plåster och en form att göra isbits-pingviner av!

Så var det på kalaset. 

6 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Jag förstår inte hur du kan ha de där problemen med bild och text. Själv skriver jag alltid hela texten innan jag lägger in bilderna. Inga problem.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: det spelar ingen roll hur jag gör - om jag skriver texten först eller inte - och det underliga är ju att ena dagen fungerar det perfekt, nästa inte alls. Det tar sån TID och är så enerverande.

Bert Bodin sa...

Mycket märkligt. Förlåt att jag är envis, men ...

Om du ställer markören framför "Och" i stycket vid Harry, och sedan tar backraderingstangenten, så flyttas inte texten uppåt?

Så gör jag både på datorn och mobilen om text hamnar fel.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: jo, men jag vill ha texten UNDER bilden. Och det är hopplöst ena dagennoch fungerar utmärkt en annan. Det är det som gör en så frustrerad. Men tack ändå!

mossfolk sa...

Ett så fint födelsedagspapper! Hann födelsedagsbarnet titta på det innan paketen öppnades?
Grattis i efterskott till fyraåringen! Det verkar ha varit ett kalas av bästa sort :)

Elisabet. sa...

mossfolk: jodå, lite hann han allt se och hans omtänksamma mamma sparade papperet! / Elisabet