onsdag 5 oktober 2022

Dagens fönster ....


På andra sidan kustvägen finns den här gamla ladugården och egentligen vet jag väl inte så mycket om den - men det vet nog Lennart jag tror har vuxit upp just där -, jo, jag ska fråga honom när vi ses nästa gång. 

Kattegattleden där det sommartid vimlar av cyklister, den upphör just här och då finns bara en pytteliten vägren, kanske någon dm .., och det är i det närmaste förenat med livsfara att befinna sig där.

Sommartid kör dessutom bilisterna fortare än vanligt och går man med Harry i koppel, har det hänt flera gånger att husbilturister vinkar att jag ska gå åt sidan (men det finns inget mer att gå på, bara ett brant dike!). 

Att själva köra ut lite mer på mitten av vägen (om där inte kommer några mötande), tycker jag vore betydligt enklare.

Inga kommentarer: