onsdag 7 juni 2023

Dagens fönster ...

Så här skriver avsändaren - annannan - som, då bilden togs, befann sig i Sarajevo. 

"Fönster med historia .., aldrig tidigare i mitt nästan femtiotreåriga liv har jag haft anledning att fundera över hur kulhål i en fasad ser ut ...". 

Det kommer fler bilder från Sarajevo till min mejl. Hon skriver vidare - och jag tycker att det är så intressant -! 

"Sitter i frukostmatsalen. Här är mycket gäster från vad jag antar är golfstaterna, Förenade Arabemiraten eller Saudi osv. Kvinnor helt täckta i svart utom över ögonen. Hon som är kanske 27 (att döma av åldern på maken) petar in frukosten utan att lyfta på tyget hon har över ansiktet. Hon som är sådär 68 avtäcker ansiktet helt när hon äter. Kanske är de från olika stränga traditioner, men jag tänker att det är universellt, det här med att med åldern blir man mer praktisk och mindre bekymrad om vad folk tycker! 

Det är sällan jag ser människor från den delen av världen. Det var helt oväntat att jag skulle få anledning att reflektera över hur man gör när man äter bland andra människor, när man lyder under såna regler."

Tack som tog dig tid, annannan! säger jag.

Inga kommentarer: