söndag 2 juli 2023

Komma-hem-fönstret ...


 

... fångades i Bäckviken på underbara ön Ven, mitt emot Landskrona. 

(Ja, någon kan ju ha glömt det ...). 

Det var jag själv som tog bilden och jag tycker att den blev så himla fin! Rosen i mitten, är väl den som gör det hela, tillsammans med de uppe i vänstra hörnet. 

Rosorna tillägnas sonen Anders som i dag fyller 37 år. Denne genomsnälle son som känns så trygg och stabil.

När vi övernattade hos dem, bad Elliot mig att berätta nånting. 

"Berätta nånting farmor!" sa han om och om igen och jag berättade om när jag var liten eller när hans egen pappa var fyra år. 

Och om min pappa, Ivar Nilsson.  

"Du vet väl om att din pappa också heter Ivar ..?" sa jag och nej, det visste han inte.  Och jag sa att om denne Ivar hade varit i livet, så hade han säkert pussat och kramat på både honom och lillebrorsan.

"Säkert skulle han ha killat dig på magen eller på benen och kanske hade du fått följa med honom och jaga hare när du blivit lite äldre ..", sa jag. 

Jaga hare ...? Aj, aj. Det var ju lite ledsamt ,-).

2 kommentarer:

WalkaboutSweden sa...

L j u v l i g t !!

Nu blir jag (ännu mer) sugen på att åka till Ven.
Eftersom jag är rädd för att åka båt så måste jag kolla upp hur lång tid överfarten från Landskrona tar.
En liiiiten tur kanske jag klarar. . .

Elisabet. sa...

Walkaboutsweden: å, det klarar du galant! Jag tror att den 20 minuter. Där finns miljoner cyklar (el, vanliga etc) att hyra och så kan man cykla runt ön och där är så vackert så det är inte sant!