fredag 7 juli 2023

Torsdag i Skallkrokens hamn och så quizzet. 


Så är vi här igen. Vi har haft många seglatsplaner, men allt eftersom vindarna ändrats - eller SMHI:s prognoser förändrats, rättare sagt - har vi fått tänka till lite extra. 

Inte Bohuslän, då hinner vi inte hem till ett kalas. Inte Ven, då får vi dåliga vindar innan vi är hemma. Jo, minsann .., det gäller att vara flexibel. 

Nu blir det Torekov i morgon och i helgen, därefter hemåt med dotter och make och kanske stopp i Grötvik och så får vi skjutsa dem till utgångspunkten där dom då har bilen. Det ska bli såå kul! 

Och troligen får vi besök av Turtlan och hennes M imorgon eller på söndag! Såå trevligt! 

DN:s Nutidsquiz gick inget vidare: 7 rätt för mig , på 8 för pv. Aj, aj.

Bättre på ordquizzet: 10/12. 

7 kommentarer:

Anonym sa...

Dn:s tips vill jag bara glömma, desto roligare läsa om de som hade bättre points och vilka härliga möten ni ska göra, bara segla lugnt hör ni gott folk!

Anonym sa...

Glömde det var jag Mimmi/Motala som hade pekfingret....

Elisabet. sa...

Du är härlig du, Mimmi! ❤️ Elisabet

Babsan sa...

Urusel idag 5 rätt!!!!!!Skämmes

Gunnel sa...

Nutid 5 rätt. Det var svårare än vanligt. Ord 10/12.

Elisabet. sa...

Babsan: äntligen är du lite ”mänsklig”! Kram på dig. /Elisabet

Elisabet. sa...

Gunnel: Ja, jag tyckte också att det var knepigare än vanligt! Och när det kommer till att välja mellan olika årtal eller höjden på ett berg (med olika alternativ) då är jag rökt. Trevlig helg där uppe i norr! /
Elisabet