onsdag 27 september 2023

I fiskens förlovade land ...


Tänk er en utrymd flyghangar vilken förvandlats till marknadsplats - eller det är ju FYRA hangarer - och fyllda med allt från kläder, till fisk, till grönsaker och kött. 

Vilken upplevelse att skåda allt detta. 

Utanför hangarerna var det dessutom mängder med grönsaksstånd och såå billigt det mesta var!

Dessa bilder från fiskhangaren. 

 Här är det torkad fisk i en korg.

 Och P M Nilsson hade nog inte blivit anmäld för tjuvfiske av ål, inte här i alla fall. 

Dyr var den och den som smakat rökt ål, vet ju hur gott det är. 

Om vi köpte en bit? 

Njet.


Sillinläggningar i mängder fanns att köpa, liksom konserver innehållande fisk. 

Inte så dumt att ha, ja, jag tänkte på om man - i dessa orostider - vill vara en "prepper" och ha krislådan fylld. 

Nu börjar mitt datorbatteri larma och därefter får den (min laptop) vila i frid tills jag lyckats beställa en ny laddsladd. 


Det var i princip enbart kvinnor som stod och sålde sina varor .., en enda man upptäckte jag! 

Nja, kanske två. 

Här har någon plockat svamp till försäljning. 

Tio euro för .., är det månne Karl Johan-svampar, dessa längst till vänster ..?

Det var lätt att hitta till marknaden också, särskilt om man nu har en reskamrat med bra lokalsinne.

Inga kommentarer: