måndag 23 oktober 2023

Dagens fönster ....



Så här skriver avsändaren, som är Monet: 

"Hej,
Såg att du hade lite tomt i fönsterförrådet. Vi håller på att flytta och det ramlar fram minnen från förr. Eftersom du just nu umgås med skånska barnbarnspojkar kanske det kan vara kul att se några andra, suddiga sådana, vid frukostbordet framför fönstret en morgon i Täby i december kl  halv åtta år 1970.

Storebror har fått sin kopp med varm O’Boy och macka, lillebror i barnstolen väntar på sin vällingflaska. Och mamman, som är jag till de nu mer än femtioåriga sönerna, har hällt upp sin kopp te. Vi ska inte jäkta iväg någonstans - jag var hemmamamma till de här älsklingarna och deras senare anlända lillasyster i många år till - då för en evighet men bara ett ögonblick sedan!


Hälsningar
Monet",

//Tack Monica och vilken tidsmarkör det blev! Dom vita ytterkrukorna känns igen från min barndom .., såna hade vi hemma i Malå och kroton .., dessa så populära krukväxter på 70-talet, liksom O´boy till frukost!

1 kommentar:

annannan sa...

Minns också dessa krukor hos min mormor! Men inte krukväxten. O'boy till frukost (fast kall) fick man hos mina kusiner.