fredag 13 oktober 2023

Ont om ord ...

En kvinnlig lärare har blivit halshuggen i Frankrike .., två kvinnor blivit skjutna i en villa i Tullinge natten mot idag och i huset fanns barn i olika åldrar! Och så slakt av människor i Israel och nu blir det  samma sak i Gaza och en av militärerna - en israelisk överste tror jag - som intervjuas i SVT, pratar perfekt svenska och jag fattar ingenting. 

I det stora hela fattar jag ingenting. 

Nu har världen blivit totalt galen. 

Och ändå .., här eldar jag i kaminen .., pv har nyss cyklat hem i ösregn och snart ska vi köra till Göstas Café på After Work (det har i alla all varit arbete för pv:s del) och Harry ska få ligga i bilen medan vi är där inne i restaurangen .., ekorrarna har varit som galna och sprungit av och an bakom väggen, den mot den gamla altanen .., och det har varit en helmulen dag. 

Men ändå .., när jag stod och diskade, hörde jag småfågelkvitter!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med om att världen blivit totalt galen, eller åtminstone människorna. Själv fattar jag som vanligt ingenting. Förstår inte dessa skjutningar och sprängningar i vårt land, allt för att kränga narkotika och få ha den största marknadschefen. Folk är inte kloka.

Anonym sa...

Marknadsandelen.

Turtlan sa...

Tror till och med att jag inte orkar med allt som händer.
Orka hantera och ta in det. Nej gör inte det.
Hjärnan fixar inte detta!

Elisabet. sa...

Anonym och Turtlan: Nej, det är som hjärnan blir förgiftad av all ondska.