söndag 5 maj 2024

På natten ...

När man vaknar och inte kan somna om .., då brukar jag lyssna till reprisen av Naturmorgon i P1. Gårdagens program var trivsamt, men allra bäst var veckans "Kråkvinkel", signerad Thomas Öberg. Så underbar den var! 1:36:00 ungefär in i programmet, kan man lyssna till detta fina. 

Fem (5) minuter tar det.

Och nu Kunskapskanalen och programmet "Järnvägar och arkitektur". Repristittar. Det handlare om järnvägsstationen i Borås. Här en länk om någon är intresserad.

4 kommentarer:

WalkaboutSweden sa...

Av en ren händelsen så tittade jag på Kunskapskanalens tablå 5 minuter innan programmet började.
Det var ju kul att lilla Borås fick vara med.

💓

Anonym sa...

Älskar Kråkvinkel! / Annannan

Elisabet. sa...

Walkaboutsweden: Älskar den här sortens program, som får en att se det man inte ens reflekterat över!

Elisabet. sa...

Anonym: Ja, det är ungefär som Tankar för dagen, tycker jag. Det här avsnittet föll jag handlöst för. Jag tror att det var när T.Öberg nämnde att han trodde att föreläsaren tagit fel USB-minne .., och sen, hur det utvecklade sig. Så vackert!