onsdag 10 juli 2024

För övrigt ... 

.. har jag idag läst ikapp hos Gebbes Naturliga Dagbok. 

Jag vet inte många som skriver så trivsamt och målar så fint, som denne man. (Köpte en gång en akvaraell av honom, föreställande en björktrast .., den sitter på väggen här till höger om mig).

Tänk, att besitta så mycket kunskap om blommor och blader och fåglar och allt möjligt! Ungefär som Mari Friberg och hennes Jan, som letar upp insekter av alla de slag och själv tycker jag mig inte se ett enda exemplar! 


Det var den här som hamnade hos oss. En unge, säkert .., det var inte mycket till stjärtfjädrar där inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har tipsat tidigare, och jag håller med. Fast jag inte ens känner hans hemtrakter särskilt noga alls så tycker jag också det är intressant när han reflekterar över förändringar över tiden i flora och fauna, var man tidigare och nu sett/ser olika arter. Och hans verk tycker jag också mycket om. / Annannan