
Bilden från SVT.
Om jag hamnar i fängelse för att jag lånat den, så kom gärna och hälsa på mig!
Helt ärligt finns det inte ett enda program i SVT som får mig att sitta och smajla så där från öra-till-öra, som när det är dags för Solens Mat med Bo Hagström.
Det blir trettio minuter av ..., ren och skär livsglädje.
Och man undrar vad det är som gör att just det matprogrammet är så annorlunda?
Jo, här är inte programledaren i fokus .., här är människorna runt omkring viktiga.
Här finns närbilder av gatulivet och av gamla tanter och man får en känsla av att man är med .., att man står intill och liksom tittar på och hela tiden säger jag ...."men Thomas, vi måste bara ta en bilsemester i Italien!"
Allt eftersom herr Hagström byter landskap, förändras mina semesterplaner.
I kväll var det Umbrien och nu vill jag åka just dit!
Minns jag rätt görs programmet på plats med endast fotografen Per Anders Rudelius (och fotot är ju halva glädjen, för att inte tala om klippningen av alltsammans!) och herr Hagström själv.
Helt fantastiskt är det!





