Dagens fönster ...
När jag först såg den här bilden, läste jag ordet ravinstig helt galet fel! I mitt inre betonade jag det liksom som bokstäverna r a i ordet rar, så det blev raaavinstig. Ingen betoning på det första i:et, alltså.
Bilden fångades av Turtlan/Annica som skrev så här:
"Hej!Fönsterhåven lyckades i alla fall fånga ett fönster på vår lilla midsommartur.
På midsommardagen åkte vi till Stjärnorps slott lite nordväst om Linköping. Där bakom slottet (som delvis är en slottsruin) finns ett ravinområde vandra i. En jättefin tur längs en porlande bäck, mängder av ormbunkar och annan växtlighet. Lägg sen till värmen innan åskovädret som var på.
Ja det var verkligen som i en tropisk regnskog.
Där vid stigens började fångande jag ett fönster.
Annica."
På midsommardagen åkte vi till Stjärnorps slott lite nordväst om Linköping. Där bakom slottet (som delvis är en slottsruin) finns ett ravinområde vandra i. En jättefin tur längs en porlande bäck, mängder av ormbunkar och annan växtlighet. Lägg sen till värmen innan åskovädret som var på.
Ja det var verkligen som i en tropisk regnskog.
Där vid stigens började fångande jag ett fönster.
Annica."
//Tack Annica! säger jag.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar