Idag ...
Så var då den alltid så rara Sonja installerad i sitt nya boende, beläget tämligen centralt i Halmstad. Det visade sig vara en trivsam liten lägenhet hon tilldelats och Mats och Maria (kusiner till pv) hade hjälpt sin mor, dvs Sonja, att få hennes egna möbler på plats, det vill säga, de som nu rymdes. Många fotografier var utplacerade lite här och där och Gösta - underbare Gösta - satt inom glas och ram ovanför hennes säng.
Utsikten var mot ett hyreshus, men allt kan man inte få, förstås.
Sonja satt och sov lite lätt när vi kom och då hade vi passerat allrummet med ett avlångt matbord där många får plats och utanför varje lägenhet/rum satt en namnskylt. En man hade ett Toyotamärke vid sitt namn .., kanske hade han varit bilförsäljare, eller helt enkelt bara älskat siu bil? Och där var namn som lät spanska och i ett rum såg jag såväl en svensk som en amerikansk flagga.
Sonja tillhör inte den delen av mänskligheten som letar fel och beklagar sig ..., men när hon frågade om potatissoppa var vår favorit .., anade vi att hon kanske inte var över sig av förtjusning vad gäller menyn. Inte just den dagen, i alla fall.
På hennes bord låg ett A4-ark med veckans meny. Idag var det tydligen ärtsoppa som gällde.
Ja, ja. Det kanske inte är det man mest av allt drömmer om när det är 30 grader varmt ute.
För övrigt?
Hysteriskt varmt ute .., tog buss nr 350 och stannade vid Stensjö hållplats. I samma buss åkte en ung flicka i tonåren .., hon hade en ylletröja på sig, byxor, samt en tjock fleecejacka som pricken över i.
Hjälp!
.jpg)
.jpg)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar