tisdag 23 juni 2026

Grönt är skönt ...

Igår, på väg från hamnen, valde vi en annan väg hem. Vi körde rakt upp från Skallkroken, upp mot Skallberget där jag förra veckan upptäckte en sån underbar tomt fylld med ..., nej, inte rosor i prydliga rader eller något liknande, utan mer som en naturvariant. 

Så här såg det ut! Där var drivor med blommande vitklöver (huset däremot är jag mindre förtjust i, jag tycker att såna mer liknar de enorma lagerbyggnader vilka tjoppar upp likt svampar ur jorden, ja, längs E6:an, men det är ju jag det) och det såg så härligt mjukt ut! Men när klövern blommat ut .., hur blir det då ..?

Och så här såg det ut nedanför entrén! Undrar hur det blir vintertid ..., ja, den vinter som så sällan uppenbarar sig här i Halland. Lite barrväxter också som finns bland det övriga - så fint -!

Inga kommentarer: