tisdag 28 oktober 2008

Kveller i Dublin ...

Nu vet jag PRECIS hur ellis har det naer det gaeller Skaane och hur hon kaenner det .., foer nu kaenner jag det exakt likadant med Dublin!

Fraan sekund ett naer vi hade laemnat bussen som tog oss fraan flygplatsen och vi saag alla husen som saag ut PRECIS som i engelska filmer .., med farstukvist mot gatan och ja, ni vet .., saa kaende jag att aaaah, detta aer som gjort foer mig!

Vi fraagade en man som satt bakom oss i bussen var vi skulle stiga av, jo, vid Trinity College, och sedan var det bara ett par minuters promenad till hotell Mercer paa Mercer Streeet och ni ANAR inte hur fint rummet aer!!!

Nu har vi promenerat ganska laangt och det aer iskalla vindar och naestan minusgrader (tack Nina Skoland foer din halsduk! den vaermer gott nu ...) och har aetit persisk mat som inte smakade saa mycket mat .., och naer vi gick ut fran restauarangen slog pv armarna om mig och lade haenderna foer ansiktet saa jag inte skulle se .., hahahaha .., det var ett internetcaf'e jus utanfoer ...!

I morgon blir det Dublin hela dagen!

Haer vimlar av gamla byggnader .., det paaminner om Koepenhamn .., det aer saa haerligt och hit ska jag aaka maanga gaanger, det kan jag lova er!

Nu ska vi gaa till vaart trevliga hotell!

Stor och varm kram till alla bloggvaenner och pv haelsar saekert, han staar haer bakom och ler .., han saeger att jag kan bli "member", det kostar bara 5 euro i deposition och sen surfar jag billigare!

Aer han snaell?

Ja, det aer han.

Hej svejs!

Ps. Joanna .., vi aer haer nu som du foerstaar .. rum 502. Ds

13 kommentarer:

Anonym sa...

Åååååå så glad man blir av att läsa detta. :-)
jag sitter här och bara LER. :-)

Krama PV från mig, han är världens snällaste, raraste!

Ser fram emot fler rapporter!

Kraaam!

Anonym sa...

Och vilken tur, förresten, att jag såg detta blogginlägg nu, för alldeles nyss fick jag ditt sms (måste ha varit ganska mkt försenat på nåt vis) och då blev jag allt lite orolig. :-)

Anonym sa...

Dublin är ett ännu inte besökt resmål för mig.

Men det ska bli. Någon gång.

Ha det så trevligt!

Tankevågor sa...

Det där låter alldeles utomordentligt mysigt. Dublin, härligt hotellrum och så PV!!
Jag ler när jag ser att du hittat en dator du kan blogga från. Man kan lita på dig! :-)
Ha det gott båda två!

Det Mörka Hotet sa...

Låter som du har det toppenbra i Dublin (som är en stad som även jag skulle vilja besöka): ha det fortsatt trevligt!

Mildamakter sa...

Det låter härligt - jag ser fram emot att få höra mer... :o)

Linda sa...

Åh vad härligt med så snabba livstecken. Du är ju så go!
Ha nu riktigt härliga dagar och ta hand om varandra :)
Kram

Joanna sa...

jag skickar iväg ett sms till PV pronto!

Evas blogg sa...

Underbart Elisabet! Hoppas ni får riktigt myspysiga dagar nu, du och PV, det är ni värda!!

Anonym sa...

Sitter och läser med ett leende...
Hälsa pv!

Joanna sa...

jag gillar att du skrev ut rumnumret, som om jag helt plötsligt skulle knacka på, bara sådär :)

Lena sa...

Mercer street, då bor ni väldigt centralt. Du, jag har preecis samma känsla för Dublin som du.
Mys på nu allt vad du kan!

Elisabet. sa...

till er alla> tack foer rara helsningar! Aak hit!