söndag 26 oktober 2008

Söndagsfönstret ...



Bilden tas när vi kommer till Svarte, den sista stationen före Ystad.

Mitt emot mig sitter en kvinna och löser ett korsord och själv har jag vilat mest hela resan.

Just som jag reser mig och är på väg att lämna kupén, frågar kvinnan om jag bor i Ystad.

Jag säger att så är det.

"Men jag hör ju att du inte är härifrån .., själv kommer jag från Västmanland, ja, från Fagersta ...", säger kvinnan och jag berättar om ellis som är på väg hem efter helgen här och jag berättar även att jag själv kommer från Västerbotten, ja, från Malå, alldeles på gränsen till Norrbotten.

"Malå ...? Där har jag en bekant .., hon heter Joy och är pastor i Missionskyrkan!" säger kvinnan leende, ja, förresten är hon själv också pastor i en likadan församling, men i Fagersta.

Då ler även jag.

Världen är ibland så liten, så liten!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Elisabeth gissa vad jag tänkte på när jag såg att det var adressädring:-)men så var det inte,
Hoppas du har haft det bra i halland
Hälsningar Ines o Ulf

Elisabet. sa...

Ines: hahaha .., ja, jag funderar på att bli rubriksättare hos Expressen .., jag tänkte att "nu tror nog alla ..."!

Nä.

Först ska jag göra i ordning "mitt rum" som är det lilla i hallen .., så jag får göra mig ett "rede" .-)

Lycka till med huset!
Och GRATTIS!