söndag 22 mars 2009

Idag, om en vecka ...



... fyller Emma Elisabet 12 år.

Oj, vad tiden susar iväg!

Bilderna visar en härlig båttur från i höstas, då, när vi besökte ön Kefalonia i Grekland.

"Ja, mormor .., om jag hoppar, då hoppar du också ?!" säger Emma just där och då.



Och så singlar hon iväg rakt ner i det turkosfärgade plurret.

Hon som är mormor står en stund och tvekar .., och så ..., tjopp i!

Vilken lycka att ha vågat.

Och tänk, nästa söndag är vi i Stockholm och får sjunga "Ja, må hon leva för födelsedagsbarnet!"

3 kommentarer:

Turtlan sa...

Det vattnet hade jag JÄTTEGÄRNA slängt mig i också!

Utan tvekan!

Så attans gôtt skulle jag säga!

Turtlan

Cecilia N sa...

Men alltså ... du ÄR i Stockholm på lördag?!

Elisabet. sa...

Turtlegirl: det var som att hoppa rakt ner i en simbassäng ..-))

Cecilia: javisst! Vi ska ut och äta med sonen och ena dottern .. men det blir nog inte förrän senare.

Jag ska kolla om där finns nån tid att klämma in ..-)

Kanske inte att lyssna, men väl att tvärprata.