tisdag 24 mars 2009

På tåget ....


Snett till vänster om mig sitter en ung man försjunken i några papper.
"Supportive Periodontal Therapy" .., jaha .., det är vad den unge mannen studerar.
Kanske ska han bli tandläkare?


Det visar sig att det inte alls går att klicka på bilden, som jag först skrev.
Bara på den övre.

Det är inte ofta jag åker baklänges från Malmö till Halmstad, men ikväll blir det så.

Allt blir annorlunda.

Kattarp!

Har jag varit där någon gång ..?

Och det blir signalfel och vi blir stående tio minuter och lokföraren är så himla trevlig och berättar om vad som strular och när tåget under några kilometer susar vidare i 20 km i timmen, ja, då uppmanas vi att titta till vänster .., "för där är ju en sån vacker solnedgång!" säger lokföraren.

Medpassagerarna ler varmt.

Tänk, så lite som behövs för att sprida vardagsglädje.


6 kommentarer:

Anonym sa...

Luras du?
Det går inte att klicka på den där bilden.

Anonym sa...

Vilken härlig lokförare ... japp, det är så lite som kan göra att människor blir gladare. Har det så gott / ela

Anonym sa...

Kattarp - där har jag bott men det var i ett annat liv känns det som. Det är en söt liten by som en gång i tiden var en ganska stor järnvägsknutpunkt. Då fanns det både hotell, post och bank och affärer förstås. Nu har även den lilla Ica-handeln slagit igen. Minna när vi nyss flyttat dit, 1990 var det, och jag besökte Ica första gången och presenterade mig som nyinflyttad och Kurt (han och hans fru Lena drev affären då) frågade mig i vilket hus vi flyttat in i och jag svarade och då höjde han på ögonbrynen och sa: aha...det är ni som inte har några gardiner där i hörnfönstret! : ) haha...livet i en liten by i ett nötskal kanske?

Anonym sa...

Oj! Tryckfelsnisse var visst i farten. minnS ska det såklart stå. Inte minnA.

Elisabet. sa...

Bert: nä, det blev fel .. jag vet inte vad som hände ..-)

Med färg och ljus: ja, visst är det .., småsaker som gör att hjärtat blir glatt!

Annika: oj, jag ler varmt när jag läser det här!

Prettomorsan sa...

Vilken gó lokförare!