söndag 22 mars 2009

Triss i Marior ...


Nej, bilden är från i fjol.

Jahapp .. nu stundar arbete från åtta till halv två.

Det går bra.

Igår tillsammans med Maria H som slet som ett djur med frukt och mejeri och idag med cowboy-Maria, den evigt lugna.

Lägger man sig i tid, är man pigg när morgonen kommer.

Så det är vad jag är.

Pigg.

"Dr Böhlander", min Maria, ringde för en stund sedan .., då var hon på väg till sitt extrajobb på Löwenströmska.
(Dr Böhlander är ingen doktor om nu någon ny läsare tror det .., hon hade bara den rollen när jag i fjolvåras druttade på affärsgolvet och bröt handleden ...).

Det blir lite småprat om gårdagkvällen och om sommaren som kommer.

En stund senare ringer hon igen.

"Ojdå mamma ..., jag skulle inte alls arbeta .. nu får jag åka hem igen ...!" säger hon skrattande.

Man kan säga att hon låter rätt lycklig.

Eller väldigt.

Och nu cyklar jag iväg!

2 kommentarer:

JULIEK sa...

Jobbar du idag og?

Elisabet. sa...

Julie: jepp. Varannan helg. Men det är dom bästa dagarna, då slutar jag halv två.