torsdag 2 april 2009

Hasse har gått i pension ....


Titta på kvinnorna som ler så varmt .., säkert har han varit omtyckt, Hasse.

Nog undrar jag hur många hundratals bilder jag har fått av Hasse från Ö-vik genom åren?
Mängder är det och nästan bara naturbilder.

Ikväll hittar jag ett mail i min inkorg där herr fotografen skriver så här.

"Om du ser ramarna bakom mej.

Så ska dom ha mina bilder där.

För varje årstid, kul.

De visas då på alla Sanmina företag i världen.

Ja så var det slut.

Efter nästan 40 år.

Känns konstigt men så är det väl för dom flesta.

Höll ett bejublat tal till menigheten "S".

Måste nog ha varit omtyckt .., kändes så av värmen.
Hasse".



Och här kommer ett litet, litet, litet urval bara, ja, av Hasses bilder.

















Så här skriver "ellem" från Skellefteå, apropå bilden här ovanför.

"Bilden av rallarrosorna luktar skogshallon!
När hallonen är mogna brukar det ofta vara lite ludd på dem från de nästan utblommade rallarrosorna. Upptäckte att jag spontant luktar på mina fingrar.
Men de luktar inte hallon och än är det långt dit.
Fast först ska vi ha vår och försommar! och snöfritt. ellem"



Och nu kan alltså vännen från Ångermanland ägna all sin tid åt barn och barnbarn och inte att förglömma ..., fästmön uppe i Västerbotten.

Det är där man hämtar dom.

Bara så ni vet.

Lycka till Hasse!

7 kommentarer:

Turtlan sa...

Åååå bilden med stenarna.
Den föll jag PLADASK för!

Helt jättevacker!!!

Björken kommer inte långt efter i min smak.

Eller... alla bilderna är ljuvliga

Hälsa det!

Turtlan..... eller från Värmland hälsar jag *L*

anna of sweden sa...

Oj, vad han är duktig! Underbara bilder!

Annas mamma sa...

Åhhhh så vackert. Väcker minnen, mjölkört, stenarna så vackra. Fick längtan till landet med en gång, blir nog färd dit i påsk. Godnatt och sov gott!

Leina sa...

Alla bilder är långt in i hjärtat värmande... Vackra så det gör ont...

Anonym sa...

Bilden av rallarrosorna luktar skogshallon! När hallonen är mogna brukar det ofta vara lite ludd på dem från de nästan utblommade rallarrosorna. Upptäckte att jag spontant luktar på mina fingrar. Men de luktar inte hallon och än är det långt dit. Fast först ska vi ha vår och försommar! och snöfritt. ellem

Anonym sa...

Åh så fint... så fina bilder, och så fint att Hasse är omtyckt av sina gamla kollegor! Man blir varm i hjärtat av detta, tack!

Elisabet. sa...

Till er alla: ja, ni som har varit med här länge på sidan .,. ni vet minsann hur flitig Hasse har varit med kameran.

Alla havsbilder .., med segelbåtar och med klippor och så barnbarnen och hundarna.

Jag ska maila honom och säga att han tittar in här, så får han se så snällt ni har skrivit om honom och bilderna!