fredag 3 april 2009

Också en insikt ...., kanske.


Ligger på soffan och läser en flera dagar gamla Ystads Allehanda.

På sidan A18 finns en liten notis längst uppe till vänster.

"Fängelse för dödsskott mot hund", står som rubrik.

Så här berättas det.

En 28-årig hundägare vägrade att blanda sig i upploppen på Rosengård.
En 21-åring riktade då en skarpladdad pistol mot hundägarens huvud och hotade dessutom att våldta hans hustru, om denne (hundägaren) inte kom med och bussade hunden, en amstaff, mot poliserna.
När hundägaren fortfarande vägrade, sköt 21-årigen helt sonika ihjäl hunden.
Igår dömdes 21-åringen i Malmö till sex månaders fängelse."

Mer att läsa om detta finns här.

(Och för mannen med pistolen är det ju en himla tur att det inte var bloggmadamen som satt som domare. Då hade straffet blivit helt annorlunda. Ett skott i skrevet, hade inte varit så dumt. )

8 kommentarer:

Christina sa...

Minns att jag läste om händelsen och ja, jag kan bara instämma med resten du skriver.

Hundmördaren kom verkligen lindrigt undan.
Hade det varit min hund hade han legat på intensivvården nu.

UllaMona sa...

Fy vilka människor det finns...man blir rädd!!

Elisabet. sa...

Christina: ja, det är ju inte klokt .., om man håller en laddad pistol mot en människas huvud och så skjuter man samma människas hund, då får man sex månaders fängelse!

Jag undrar vad man får för stöld?

Eller skattebrott?

UllaMona: visst! Det är ju inte klokt.

Linda sa...

Jag läste om det i tidningen när det hade hänt och blev urförbannad!!
Idiot!!!!

Tankevågor sa...

Usch vilken otäck historia!

AnnaPanna sa...

Men ibland älskar jag Sverige! I andra länder hade detta inte resulterat i en enda notis!! Heja Sverige - även om jag också skulle förespråka ett skott i skrevet, eller två!

Elisabet. sa...

Anna: ja, jag tänkte väl det .., att ett skott vore för lite för dig ..-))

Elisabet. sa...

lindalotta och londongirl: man skulle ge honom kompanidäng.

Helt ärligt.