lördag 18 april 2009

Lördagkväll på 31 kvm ...



Och ja .. man kan lätt som en plätt ha sin "ljusslinge-stjärna" uppe även i april.

Inga problem.

Och då kommer jag ihåg när mamma ännu kunde göra sig förstådd .., då, när hon bodde på gruppboendet för Alzheimerdrabbade.

Då tog hon fram adventsstaken någon gång mitt i sommaren och ställde den så fint i fönstret.

"Men lilla Ann-Gerd .., inte ska du väl den framme nu ..., det är ju inte advent ..?" sade någon från personalen.

"Jaså .., finns det en adventsstjärnelag ...?" hade då mamma svarat filurigt leende.

Se, det hade hon ingen aning om.

Det har inte jag heller.

5 kommentarer:

Christina sa...

Du är ju bara videobloggerskan numero uno!!!

Jag måste bara fråga, vad är det för underbar musik du har på?

missis p sa...

jul ja......o ska förresten hälsa från din mammas gamla vårdar Belinda......Hon pratar mycket om din mamma....ler.....o bara ler när hon tänker på henne......O dig kan hon hellre inte glömma. Belle säger.....Ja fortfarande än idag kan Elisabeth komma ut med fika o dyl till vårdhemmet där hon bodde.....ja du e verkligen en människa med ETT RIKTIGT GOTT HJÄRTA......ja sån god väninna har jag.....
o på tal om jul...Ja jag E HELT VILD MED ALLT JULPYNT .letar febrilt efter ågot man kan ha framme året runt...
Kram kram

Turtlan sa...

Litet men mysigt!
Man behöver inte ha så stort om man bor själv.
Jag har visserligen hela 56 m2 så jag har lite mer yta breda ut mig på.

Jag har valt bo lite mindre och min lya har en rätt så låg hyra för att vara en tvåa. Jag har alltid valt lägga mina pengar hellre på resor än på hyra.
Å så gillar jag min balkong :-))

Turtlan

mossfolk sa...

mysigt du har det!

Elisabet. sa...

Christina: ja, visst är musiken vacker!! Det är ledmotivet från filmen Schindlers list. Jag älskar den .., , ja, filmen också.

missis p: men det måste vara någon som arbetar extra eller så ., jag vet knappt vem det är ...? Pinsamt, för mig ,-)=

Turtlan: jag har INGEN balkong och det skulle ju inte gå heller, det är för mycket liv mot gatan och åt andra hållet är det också omöjligt. Nästan inga lägenheter här har balkonger och det är synd.
Men jag är som du .., jag har lagt alla pengar på resor .,. hyran är på 2500:- och jag har valt att avstå stor lägenenhet .., sover i köket gör jag också ,-)

mossfolk: den är härlig lägenheten .., stora fönster och spegeldörrar .., det är därför jag tycker så mycket om den!