torsdag 16 april 2009

"Skyll på mamma!"


Ja, inte visste man då vad som väntade när sonen satt där på stolen i Malå.

När jag nästan är på väg i säng, hörs ett pling från min mobiltelefon.

Det är sonen.

Han har, av sin lärare, fått i uppgift att fråga fem personer vilka tre goda egenskaper vi/dom anser att han har för att bli en bra polis.

Hon som är mamma, är en av de fem.

Så jag skriver bums ner vad jag tycker.

Att han är lugn .., empatisk och jag tror också att han kommer att bli en bra arbetskamrat, för han är en av de gladaste människor jag känner .., där vilar liksom aldrig några ledsamheter.

Därefter ska man skriva ner tre egenskaper som den blivande polisen kan förbättra.

Och jag skriver snabbt .., och när jag är klar .., tänker jag att .., "å, stackars sonen ..!"

Alla tre egenskaper som han kan förbättra, är nämligen som hämtade från hans mamma.

Aj, aj, aj.

2 kommentarer:

S o F sa...

Ha, ha - den va bra!

Snacka om igenkänningsfaktor. :D

(ibland brukar jag sucka lite när yngste sonen och jag talas vid och han berättar om nåt - "ja, det där har du väl ärvt utav mig, också...brukar jag liksom få tillstå)

Enligt vår lokala tidnings väderrapport så är hela helgen bara en stor SOOOOL, och jag tror att detsamma gällde för Skåne.

Så jag önskar dig en riktigt fin Helg, både vädermässigt och för övrigt.

Rexxie sa...

...och så är han snygg också (om jag inte kommer ihåg helt fel från duschbilden för några år sedan som mamma var så vänlig att lägga ut)!!!