torsdag 23 april 2009

Nä, men har man sett på maken ...!



På väg nerför backen för att fånga torsdagsfönstret, tar jag mig en titt i det som lär vara pensionatvärdens garage.

Ja, någon bil har jag aldrig sett där inne, men kanske ändå ...?

Och jag ler för mig själv.

Där finns i princip allting, ja, det är som att titta in i drakens mage, så där som Bamse gjorde.

Måhända är pensionatsvärden släkt med Moster Mjölgumpas man .., ni vet .., han som ...?


Det förunderliga med pv, det är att han på vissa områden har en rent perfekt ordning.

I cd-stället står skivorna uppradade enligt något Visst System .., likadant med alla vinylskivorna.

Hans byrålådor är ett u n d e r av ordning och han vet på pricken vad som finns och var det finns när det gäller köksskåpen.

Själv är jag mer hött-om-bött.

I min lägenhet finns två garderober.

Om man öppnar den vänstra, riskerar man att bli ihjälslagen, ty då kan allt rasa ut .., där har jag bara öst in och klämt igen dörren.

I den högra är det ganska bra.

Och för mig är det så, att om jag mår bra psykiskt och känner mig i harmoni, då spelar det inte så stor roll om det är lite rörigt.

Känner mig jag däremot trött och slut på .., då är det väldigt viktigt för mig att ha ordning i skåpen.

Jag tror faktiskt att herr pensionatsväden är en ytterst harmonisk man.

Faktiskt.

3 kommentarer:

Cattis sa...

Det där känner jag igen...
Är man bara lugn inombords så spelar inte röran så stor roll.
När stressen slår till vill jag genast ha hem en städerska eller två. Bums!

haha. det lär ju inte hända. men önskan blir stark ;-)

Önskar dig en sköööön dag

kram
Cattis

Elisabet. sa...

Detsamma till dig! Och stor kram från landet Halland!

Love, literature and gardening sa...

Intressant med röror och icke-röror. Ska vid tillfälle fotografera mitt skräck-scenario till garage...

När jag är i mental balans lullar jag runt i omaka kläder. När jag ur balans så har jag perfekt make-up, högklackade skor och välstrukna kläder. Det är väl ett sätt att hindra krackeleringen från att spricka fullständigt antar jag.